اخبار

تهاجم اسرائیل به رفح؛فرصت چند روزه واشنگتن به نتانیاهو جهت پیروزی نمادین

با وجود تبلیغات رسانه ای،تهاجم اسرائیل به رفح با هماهنگی کامل واشنگتن انجام می شود و نتانیاهو چند روز فرصت دارد قبل از توافق تبادل اسرا،یک پیروزی نمادین در این منطقه به دست آورد.

خبرگزاری العربی قطر نوشت: نتانیاهو جهت پیروزی نمادین در رفح فقط چند روز فرصت دارد. به همین دلیل توافق تبادل اسرا در حال طولانی شدن است.

در همین راستا دوشنبه شب تانک ها و نیروهای اسرائیلی وارد مناطق شرقی رفح شدند. صبح روز سه شنبه نیز نیروی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که کنترل عملیاتی گذرگاه رفح که فلسطین را به مصر متصل می کند،به دست گرفتند.

خبرگزاری العربی قطر در ادامه تأکید کرد:این تهاجم با اطلاع طرف مصری و با هماهنگی کامل با آمریکا انجام پذیرفت.

با این حال،مقامات آمریکایی در یک بازی رسانه ای بارها اعلام کردند که با تهاجم اسرائیل به رفح مخالف هستند. آنها همچنین ارسال چند محموله نظامی به سرزمین های اشغالی را نیز متوقف کردند.

در همین راستا متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعاتی قبل از آغاز حمله به رفح اعلام کرد که واشنگتن از تهاجم تمام عیار اسرائیل به رفح حمایت نخواهد کرد.

میلر ادامه داد:«با وجود جمعیت حدود ۱.۴ میلیون نفری فلسطینیان که در رفح پناه گرفتند،عملیات نظامی در رفح به شدت رنج مردم فلسطین را افزایش می دهد.»

جزئیات تهاجم اسرائیل به رفح از زبان یک منبع غربی

العربی قطر با اشاره به گفتگو با یک منبع غربی در قاهره افزود:آمریکا به صورت مخفیانه به نتانیاهو پیام داده که جهت عملیات در رفح،چند روز فرصت دارد.

منبع غربی ادامه داد:عملیات نتانیاهو در رفح محمود و کوتاه مدت خواهد بود. هدف از انجام این عملیات کسب پیروزی نمادین جهت ارائه به کابینه خود می باشد.

منبع غربی در ادامه ادعا کرد:وقتی عملیات در رفح به پایان برسد،نتانیاهو توافق آتش بس با میانجیگری مصر و قطر را که حماس پذیرفته،خواهد پذیرفت.

منبع غربی همچنین فاش کرد که ویلیام برنز رئیس سیا روز دوشنبه در تماس تلفنی با دیوید بارنیا،موافقت واشنگتن را اعلام کرد. برنز همچنین در این گفتگو به اسرائیل در قبال گسترش عملیات نظامی خود در رفح هشدار داد.

جهت مطالعه خبر مرتبط کلیک کنید

جهت مطالعه خبر مرتبط کلیک کنید

روبیکای اخبار جبهه مقاومت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا