تکنولوژی نظامی

قرار داد سه کشور اروپایی با BAE Systems برای خرید BvS10

سوئد، آلمان و انگلیس طی قراردای برای خرید ۴۳۶ خودرو زرهی دوزیست BvS10 به ارزش ۷۶۰ میلیون دلار با بی ای ئی سیستمز به توافق رسیدند.

از این تعداد ۲۳۶ عراده برای سوئد، ۱۴۰ عراده برای آلمان و ۶۰ عراده به انگلستان تخصیص خواهد یافت. و در آینده احتمالا ۲۰۰ عدد دیگر برای آلمان ساخته شود.

همچنین BSH اعلام کرد که این خودرو ها بر اساس آخرین نسخه BvS10 که در اختیار سوئدی هاست ساخته خواهد شد و کاربری آن شامل حمل و نقل نیرو، تدارکات ، آمبولانس، بازیابی ، فرماندهی و کنترل و سایر انواع لجستیک خواهد بود.

این خودرو از دو بخش تشکیل شده است که توسط یک مفصل به هم متصل شده اند. این خودرو می تواند به غیر از راننده، حداکثر ۱۲ سرباز یا تجهیزات تخصصی را در محفظه های امن خود حمل کند.

BvS10 درچه کشورهایی استفاده میشود؟

BvS10 در حال حاضر توسط اتریش، فرانسه، هلند، سوئد و بریتانیا استفاده می شود. Beowulf شرکت BAE Systems، یک نوع بدون زره از BvS10، برنده U.S. برنامه Army for the Cold Weather All-Terrain Vehicle (CATV) در ماه اوت. ارتش ایالات متحده ۱۱۰ وسیله نقلیه را طی پنج سال دریافت خواهد کرد.

پیشرانه و قدرت موتوری

پیشرانه ان توسط یک موتور دیزلی ۶٫۷ لیتری کامینز ISBe با قدرت ۲۱۰ کیلووات/۲۸۵ اسب بخار و گشتاور ۹۵۰ نیوتن متر پشتیبانی می شود که با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک آلیسون ۳۰۰۰SP کار می کند و به شما امکان می دهد به حداکثر سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت برسید. این خودرو میتواند در اب با سرعت ۵ کیلومتر در ساعت حرکت کند و بردی ۳۰۰ کیلومتری دارد.

 

BandvagnS (BvS) 10 سومین نسل از وسایل نقلیه حمل‌ونقل مفصلی/تمام زمینی است که در دهه ۱۹۹۰ توسط شرکت Hägglunds به عنوان یک پروژه داخلی شرکتی توسعه یافت. با این حال، هنگام توسعه این طرح، الزامات بریتانیا برای یک وسیله نقلیه شناور، زرهی، با تحرک بالا، که قرار بود به تیپ ۳ تکاوران رویال تفنگداران دریایی مجهز شود، در نظر گرفته شد.

روبیکای اخبار جبهه مقاومت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا