تکنولوژی نظامی

سامانه جنگال ایرانی کبرا V8 در رزمایش سپر حافظان 1402

سامانه جنگ‌ الکترونیک Krasukha-4 در سال 2013 توسط کشور روسیه ساخته شده و از سال 1398 توسط ایران خریداری و در نیروی پدافند هوایی ارتش بکارگیری شده است.

Красуха4

این سامانه قابلیت اخلال در سیگنال‌های راداری، هواپیماهای شناسایی، پهپادها و موشک‌های کروز در برد 300 کیلومتر را دارد.

صنایع الکترونیک وزارت دفاع “صا ایران” نسخه بومی این سامانه جنگ‌ الکترونیک “کبرا-V8” با برد 150 تا 200 کیلومتر را ساخته است.

در نمایشگاه دفاعی بغداد (IQDEX۲۰۲۲) یک سیستم جنگ الکترونیک پیشرفته تولید صنایع دفاعی کشورمان برای نخستین بار به منظور بازاریابی جهانی به نمایش گذاشته شده است که مورد توجه بسیاری از ناظران قرار گرفته است.

این سامانه جنگ الکترونیک که «کبرا V8» نام دارد، یک سیستم کامل و جامع جنگ الکترونیک به منظور کشف، جهت‌یابی و اخلال در سیگنال‌های راداری است که با استفاده از این سیستم ابتدا رادار دشمن که عمدتا رادار پرنده‌ها اعم از باسرنشین و بدون سرنشین است کشف می‌شود و سپس اطلاعات دریافتی از رادار تحلیل و جهت آن مشخص می‌شود و پس از این مرحله با استفاده از اطلاعات احصاء شده از رادار دشمن، سیستم جمر (اخلالگر) روشن می‌شود و هدف که همان رادار پرنده دشمن است رهگیری می‌شود و همزمان با رهگیری روی رادار دشمن نویز می‌اندازد و رادار دشمن را سفید می‌کند.

معرفی سامانه جنگال ایرانی کبرا V8

کبرا V8» محصول شرکت صاایران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است که طراحی نسخه‌های ۱ تا ۸ آن طی ۱۰ سال گذشته و به مرور زمان انجام شده است و نسخه هشتم این سامانه به عنوان نسخه صادراتی در نمایشگاه دفاعی بغداد عرضه شده است.

طراحی و تولید این سامانه و تمامی کامپوننت‌ها و ماژول‌های آن در داخل کشور و به دست متخصصان کشورمان صورت گرفته و کلیه مراحل مونتاژ نیز در داخل کشور صورت گرفته است.

نسخه فعلی این سامانه برد موثری بیش از ۱۵۰ کیلومتر دارد که در برخی از موارد هم می‌تواند بالای ۲۵۰ کیلومتر باشد.

سامانه جنگال ایران


ی

روبیکای اخبار جبهه مقاومت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا