اخبار

کمبود نیروانسانی ارتش اوکراین؛تنها ۴۰ درصد از نیروهای اوکراینی در مقابل روسیه

وزیر سابق امور داخلی اوکراین در مصاحبه اخیر خود گفت با توجه به کمبود شدید نیروانسانی در ارتش اوکراین،تنها ۴۰ درصد از کل سازمان رزم ارتش اوکراین در مقابل نیروهای روسیه در جبهه های جنگ قرار دارند.

یوری لوتسنکو دادستان کل و وزیر سابق امور داخلی اوکراین در مصاحبه با بوریسلاو برزا افزود. تعداد نیروهای اوکراینی در مناطق غیر درگیری ۷۰ درصد سازمان و در مناطق درگیری با نیروهای روسی تنها ۴۰ درصد از سازمان رزم می باشد.

وی ادامه داد: ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور،رستم اومروف وزیر دفاع و الکساندر سیرسکی رئیس کل نیروهای مسلح اوکراین باید در مقابل مردم اوکراین اعتراف کنند.

آنها باید با اعلام کمبود شدید نیروانسانی ارتش اوکراین در جبهه های جنگ،از مردم کشور درخواست کمک کنند.

جبهه های نبرد با روسیه نیازمند تقویت نیروانسانی جدید و تازه نفس است. نیروهای کنونی از جنگ فرسایشی خسته شدند و توان خود را از دست دادند.

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین همچنین باید جهت تحریک مردم کشور تعداد واقعی کشته ها در میدان نبرد را فاش کند.

وی ضمن اشاره به احتمال آغاز درگیری جدید توسط زلنسکی گفت:برنامه او برای ادامه جنگ چیست؟ من حتی به مقر اصلی فرماندهی هم شک دارم.

تلفات نیروانسانی اوکراین در نبرد با روسیه

روز جمعه سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه آمار مربوط به تلفات نیروهای اوکراینی در جبهه های جنگ را اعلام کرد.

وی در این باره گفت: تلفات نیروهای اوکراینی روزانه به هزار نفر می رسد. ارتش اوکراین فقط در سال ۲۰۲۴،بیش از ۱۱۱هزار نیرو را از دست داد.

شویگو ادامه داد:با این وجود مقامات اوکراینی همچنان خواهان افزایش کمک های مالی و نظامی اربابان غربی خود جهت تشدید درگیری ها هستند.

پیش از این مقامات اوکراینی جهت جبران کمبود نیروانسانی خود اقداماتی انجام دادند. یکی از اقدامات آنها لغو ارائه خدمات کنسولی به شهروندان اوکراینی خارج از این کشور است.

طبق گزارش ها بیش از ۱میلیون مرد اوکراینی واجد شرایط برای جنگ در خارج از مرزهای این کشور هستند.

روبیکای اخبار جبهه مقاومت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا