اخبار

چهره واقعی مهد آزادی جهان؛ دستگیری ۲۰۰۰ معترض به نسل کشی اسرائیل در آمریکا

اتفاقات داخل دانشگاه های آمریکا،کشوری که خود را به عنوان مهد آزادی جهان معرفی می کند چهره واقعی این کشور را برای جهانیان مشخص کرد.

رسانه آمریکایی آسوشیتدپرس روز پنجشنبه اعلام کرد که از آغاز اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه های این کشور،تاکنون ۲۰۰۰ نفر دستگیر شدند.

بنابر اعلام آسوشیتدپرس فقط در روز پنجشنبه پلیس آمریکا ضمن یورش به محل تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا،۲۰۰ نفر را دستگیر کرد.

این اعتراضات که در ابتدا از دانشگاه کلمبیا آغاز شد اکنون در دانشگاه های سراسر آمریکا برگزار می شود. در ۲۴ ساعت گذشته نیز پر هیاهو ترین نقاط اعتراضات،دانشگاه های کالیفرنیا و لس آنجلس بوده است.

تصاویر و ویدئوهای موجود در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که نیروهای پلیس آمریکا با تجهیزات ضد شورش به سمت دانشجویان یورش می برند.

همین اقدام پلیس آمریکا باعث درگیری و ضرب و شتم دانشجویان شد. پس از اقدامات پلیس در مقابله با دانشجویان معترض،کاربران شبکه های اجتماعی چهره واقعی آمریکا به عنوان کشوری که خود را مهد آزادی جهان معرفی می کرد به سخره گرفتند.

پلیس آمریکا از صبح امروز عملیات پاکسازی محوطه دانشگاه ها را آغاز کرده است. بولدوزرها با وارد به محوطه دانشگاه ها چادرهای تحصن کنندگان را برچیدند.

این اقدام با واکنش دانشجویان همراه بود. دانشجویان با تشکیل زنجیره انسانی مانع از عبور بولدوزرها شدند.

نیروهای پلیس نیز برای متفرق کردن دانشجویان از فلش بنگ استفاده کردند.

دانشجویان معترض آمریکایی بدنبال چه چیز هستند؟

دانشجویان دانشگاه های آمریکا با برپایی چادر و تحصن در محوطه دانشگاه های خود خواستار توقف حمایت ها از رژیم صهیونیستی شدند.

آنها همچنین قطع ارتباط با تمام کشورها و شرکت های حامی رژیم صهیونیستی را خواستار شدند. دانشجویان همچنین با نوشتن شعارهای مدنظر خود در دیوارهای دانشگاه ها اعتراض خود را به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه نشان می دهند.

وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین آمار خود اعلام کرد در اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوارغزه تاکنون ۳۴۵۹۶ تن به شهادت رسیدند.

جهت مطالعه خبر مرتبط کلیک کنید

روبیکای اخبار جبهه مقاومت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا