اخبارگزارش و تحلیل

رزمایش ناتو در اروپا؛مسکو:جهت آماده شدن برای جنگ با روسیه است

برخی از کارشناسان و مقامات روسی با توجه به برگزاری رزمایش ناتو در اروپا معتقدند این تمرینات بخشی از کسب آمادگی آنها جهت جنگ احتمالی با روسیه است.

به همین ترتیب دیمیتری ترنین استاد پژوهشی دانشکده اقتصاد و سیاست جهانی در مدرسه عالی اقتصاد روسیه نیز رزمایش ناتو را بخشی از آمادگی آنها جهت حمله به روسیه عنوان کرد.

ترنین همچنین معتقد است اروپایی ها به نوبه خود در تلاش هستند خود را در طول درگیری با روسیه تثبیت کنند.

احتمال درگیری آتی ناتو با برگزاری رزمایش آنها در اروپا بیشتر شده است. چرا که این درگیری نه تنها برای آمریکا و شرکت های تسلیحاتی غربی بلکه برای شرکای اروپایی آن نیز سود دارد. آنها از جنگ برای سرکوب مخالفان و افزایش قدرت خود استفاده می کنند.

رزمایش ناتو با نام دفاع پایدار ماه ژانویه تا ماه مه ۲۰۲۴ به مدت چند ماه ادامه دارد. در این رزمایش طولانی،حدود ۵۰ کشتی جنگی،۸۰ جنگنده و هواپیمای نظامی و ۱۳۳ تانک حضور دارد.

همچنین در این رزمایش بیش از ۹۰هزار نیروی نظامی انواع تمرینات را انجام خواهند داد. این رزمایش در کشورهای حوزه بالتیک،لهستان و آلمان برگزار خواهد شد.

واکنش مقامات روسیه به رزمایش ناتو در اروپا

پیش از این ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نسبت به برگزاری رزمایش ناتو واکنش نشان داد. وی در این باره گفت:برگزاری رزمایش دفاع پایدار ناتو نشان از مهیا شدن این ائتلاف جهت رویارویی احتمالی با روسیه است.

زاخاروا ادامه داد:واشنگتن به عنوان ارباب کشورهای غربی به دنبال این است که حداکثر بار رویارویی با روسیه را بر دوش متحدان اروپایی خود بگذارد.

این سخنان در حالی مطرح می شود که وضعیت نیروهای مسلح اوکراین در میدان های نبرد بسیار وخیم است.

وزیر سابق امور داخلی اوکراین در جدیدترین مصاحبه خود از کمبود شدید نیروانسانی ارتش این کشور در جبهه های جنگ با روسیه سخن به میان آورد.

طبق اعلام وی هم اکنون تنها ۴۰درصد از سازمان رزم ارتش در مقابل نیروهای روسی قرار دارند.

روبیکای اخبار جبهه مقاومت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا