اخبار

حمله اسرائیل به رفح؛هیچ توافقی اسرائیل را از حمله به رفح منصرف نخواهد کرد

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی ضمن تأکید بر حمله اسرائیل به رفح گفت:تحت هیچ شرایطی و در چارچوب هیچ توافقی حمله به رفح و جنگ در غزه را متوقف نخواهیم کرد.

منبعی ناشناس در گفتگو با فاینشنال تایمز دورنمای توافق حماس و رژیم صهیونیستی را فاش کرد. وی در این گفتگو بر حمله اسرائیل به رفح تأکید کرد.

پیش از این نیز رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند اعضای افراطی کابینه نتانیاهو اجازه موافقت با توافق تبادل اسرا را به وی نمی دهند.

این در حالی است که رسانه های عربی مستقر در مصر از پیشرفت قابل توجه مذاکرات آتش بس در غزه خبر دادند.

فشارها جهت اعمال آتش بس در غزه با توجه به شرایط وخیم در این منطقه بسیار زیاد است. اخیرا یک مقام ارشد در سازمان ملل عنوان کرد که در شمال نوارغزه قحطی تمام عیار در جریان است.

علاوه بر رسانه ها،میانجیگران مصری و آمریکایی نیز از پیشرفت توافقات ابراز خرسندی می کنند. اما همچنان تردید در مورد رژیم صهیونیستی وجود دارد که آیا توافق را می پذیرد یا خیر.

خبرگزاری القاهره نیوز هم اعلام کرد که حماس خواستار توقف تجاوزات و خروج تمامی نیروهای رژیم صهیونیستی از نوارغزه است.

با این حال میانجیگران مصری پیشنهادهایی به حماس ارائه کردند. پیشنهادی که در آن دو طرف در یک فرآیند سه مرحله ای،در مرحله اول یک آتش بس شش هفته ای برقرار می شود.

در همین مرحله بخشی از گروگان های اسرائیلی آزاد شده و از آن نیروهای رژیم صهیونیستی هم بخشی از نوارغزه را ترک می کنند.

علاوه بر آن حماس در ازای آزادی اسرای فلسطینی،اسرای زن اسرائیلی را آزاد خواهد کرد.

موضع حماس در قبال توافق تبادل اسرا در مصر

چندی پیش یک منبع برجسته در جناح های مقاومت ضمن اشاره به توافق حماس و اسرائیل عنوان کرد:نیروهای مقاومت با هر توافقی که توقف تجاوزات و خروج نیروهای اشغالگر را شامل شود،انعطاف پذیری زیادی از خود نشان می دهند.

این منبع در رابطه با توافق حماس و اسرائیل افزود:«نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مذاکرات بسیار سرسخت است. وی علاقه ای به بازگشت زندانیان ندارد. او برای دستیابی به خواسته های خود نیز هیچ تلاشی نمی کند».

با این وجود نیروهای مقاومت تمام تمرکز خود را بر روی مذاکرات نمی گذراند و تمام تحرکات رژیم صهیونیستی را تحت نظر دارند.

در همین رابطه منبع برجسته مقاومت ضمن اشاره به تهدیدات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به رفح گفت:«اراده و مقاومت مردم فلسطین با چنین تهدیداتی از بین نمی رود.»

روبیکای اخبار جبهه مقاومت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا