اخبارگزارش و تحلیل

نامزدهای انتخاباتی هند در اسلامی هراسی از یکدیگر سبقت میگیرند

کارشناسان معتقدند با توجه به افزایش سخنان اسلام هراسانه توسط نامزدهای انتخاباتی هند،شاهد اعمال خشونت ها و محدودیت هایی علیه مسلمانان در این کشور خواهیم بود.

به همین ترتیب نارندرا مودی نخست وزیر فعلی و یکی از نامزدهای انتخابات هند، در جریان یکی از سخنرانی های خود سخنانی علیه اسلام گفت.

وی در این سخنرانی که در جمع حامیان خود در ایالت گجرات انجام میشد گفت. تمام احزاب مخالف مسلمانان جهت اخذ رای با یکدیگر رقابت می کنند.

با نزدیک شدن به دور سوم انتخابات در هند که در ۷ مه انجام می شود،سخنان نامزدهای انتخاباتی هند علیه مسلمانان افزایش پیدا کرده است.

در بین نامزدها رارندرا مودی نخست وزیر فعلی هند مواضع ضد اسلامی بیشتری نسبت به بقیه دارد. تا جاییکه طرفداران مسلمان وی با توجه به سخنان اخیر نسبت به افزایش خشونت ها علیه مسلمانان هراس دارند.

کارشناسان و منتقدان هندی معتقدند سخنان نخست وزیر این کشور علیه ۲۰۰میلیون مسلمان این کشور،برای هند نگران کننده است.

به خصوص نزدیک شدن به دور سوم انتخابات که در آن بیش از ۹۶۰میلیون نفر شرکت می کنند می تواند آن را تحت شعاع قرار دهد.

سخنان ضداسلامی مودی به یک سخنرانی محدود نمی شود. وی هفته گذشته در یک سخنرانی انتخاباتی دیگر نیز علیه مسلمانان سخن گفت. او مسلمانان را با نفوذی ها و متجاوزان یکی دانست.

مودی در این سخنرانی عنوان کرد که مسلمانان همانند نفوذی ها و متجاوزان در حال افزایش جمعیت در هند هستند.

این سخنان در حالی مطرح می شود که مسلمانان ۱۵درصد از کل جمعیت هند را شامل می شوند اما نرخ باروری در بین آنها بیشتر از هندوها است.

واکنش ها به سخنان مودی علیه مسلمانان

سخنان مودی نخست وزیر هند واکنش های بسیاری در پی داشت. بیش از ۲۰۰۰۰ نفر از شهروندان هندی پس از سخنان مودی طی نامه ای به کمیسیون انتخابات این کشور از وی نسبت به نفرت پراکنی شکایت کردند.

پرامود تیواری از اعضای پارلمان هند در این باره گفت:«سخنان نخست وزیر،دموکراسی در انتخابات هند را زیر سوال می برد. برخی از اعضای پارلمان خواستار رد صلاحیت مودی در این انتخابات هستند.»

حتی سازمان عفو بین المللی نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد از عواقب سخنان نخست وزیر هند نگران است.

روبیکای اخبار جبهه مقاومت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا