16:24

1403/07/26

اخبار جبهه مقاومت

اسلحه روسی “AK-203 یکی از خطرناک ترین تفنگ های تهاجمی جهان 

AK-203 متعلق به خانواده تفنگ های تهاجمی کلاشینکف است و از همان گلوله های افسانه ای AK-47، برترین تفنگ تهاجمی قرن بیستم استفاده می کند.

AK-203

AK-203 متعلق به خانواده تفنگ های تهاجمی کلاشینکف است و از همان گلوله های افسانه ای AK-47، برترین تفنگ تهاجمی قرن بیستم استفاده می کند.

به گزارش وب سایت روسی «روسوبرون اکسپورت» ، «AK-203» نسخه ارتقا یافته «AK-47» است و از گلوله‌های کالیبر (7.62 * 39 میلی‌متر) استفاده می‌کند که قبلا  عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده.

این سایت خاطرنشان کرد که “AK-203” مجهز به ریل های “پاتن” در قسمت بالایی تفنگ است که به کاربران خود امکان نصب تجهیزات دید در شب و هدف گیری ثانویه را می دهد تا در تمام شرایط جنگی در طول روز با کارایی بالا مورد استفاده قرار گیرند. .

با توجه به طراحی خارجی اسلحه کلاشینکف ، مجهز به یک “قنداق” جمع شونده است که امکان کنترل طول آن را با توجه به ماهیت جنگ فراهم می کند، علاوه بر آن یک خشاب مهمات با پنجره های شفاف جهت شناسایی تعداد گلوله ها های موجود در خشاب بر روی ان تعبیه شده.

اسلحه روسی “AK-203” به “Pistol grip” یا دسته تپانچه بهینه تری  نیز مجهز شده است که استفاده از آن را در هنگام نبرد بخصوص برای تیر اندازی با یک دست، راحت‌تر میکند

علاوه بر این، اسلحه اکا-203 از مواد پیشرفته ساخته شده است که وزن کلی آن را نسبت به نسخه های قبلی سبک تر می کند.

کلاش ak-203

بارزترین مشخصات فنی اسلحهAK-203 چیست؟

  • وزن تفنگ بدون شلیک: 3.8 کیلوگرم.
  • کالیبر گلوله: (7.62 * 39 میلی متر).
  • ظرفیت خشاب مهمات: 30 گلوله.
  • برد موثر گلوله ها: 800 متر.

شایان ذکر است که شرکت روسی “روزوبرون اکسپورت” اوایل دیروز سه شنبه اعلام کرد که هند تولید تفنگ “AK-203” را آغاز کرده است و خاطرنشان کرد که شرکت روسی-هندی “Rifles Private Limited” شرکتی است که برای ارتش هند اسلحهAK-203 تولید می کند.

میخیف افزود: «ظرفیت این کارخانه به پرسنل ارتش هند این امکان را می‌دهد که به تفنگ‌های تهاجمی از این مدل مجهز شوند که قابلیت انطباق[ با شرایط مختلف محیطی] دارند، علاوه بر این، شرکت مشترک قادر خواهد بود محصولات خود را به کشورهای ثالث صادر کند.»

سرمایه گذاری مشترک، Indo-Russian Guns Private Limited، با مفهوم “ساخت هند” و قوانین “DAP 2020” (قوانین جدید برای معاملات تجاری بین المللی) مطابقت دارد.

این روزها هند اولین کشور خارجی است که تولید سری «200» از اسلحه های تهاجمی کلاشینکف با برند معروف جهانی را آغاز کرده است. اسپوتنیک

AK-203

سرویس مطبوعاتی این منبع خصوصی روسی خاطرنشان کرد که Rosoboronexport قصد دارد بر اساس شرایط “ToT” (انتقال فناوری) که توسط طرف هندی ایجاد شده و بر اساس اصل “ساخت هند” عمل کند.قرار است این شرکت اولین دسته از مهمات 7.62 میلی متری این تفنگ را تولید کند و به زودی تحویل به ارتش هند آغاز خواهد شد.

اخبار جبهه مقاومت